środa, 28 grudnia 2016

Ekspozycja (Komisarz Forst cz. 1) - Remigiusz Mróz

Komisarz Wiktor Forst musiał wejść na Giewont, żeby obejrzeć zwłoki. Na miejsce przybyły także media, w tym Olga Szrebska oraz gapie. Zamordowany miał w gardle starożytną monetę...
Duet: Forsta i Szrebską, siłą rzeczy porównywałam z Zordonem i Chyłką, ale o ile para prawników miała do czynienia z zawiłościami przepisów, o tyle ten tandem, wpakował się w bardzo brutalną historię. 
Forst to twardy facet pomimo, że cierpi na migreny i usiłuje walczyć z tytoniowym nałogiem z różnym skutkiem, natomiast Szrebska... owszem podoba się komisarzowi, ale jest pewien problem, który, podobnie jak w poprzednim przypadku, uniemożliwia bliższe męsko-damskie relacje. 
Trop związany z monetą znalezioną w ustach zamordowanego  wiedzie nas do manuskryptów znalezionych w Qumran, spisanych przez pierwszych chrześcijan. Bohaterowie, w celu rozwikłania sprawy wyjeżdżają na wschód, a za naszą wschodnią granicą panują zupełnie inne zasady niż w Polsce. 
Wydaje się, że sprawa monet to podpis mordercy, ale cóż z tego, skoro nikt go nie potrafi odczytać, nikt poza jedną osobą, która śledzi wszystkie newsy w mediach.
Zakończenie jest mocne jak nokaut.

Wysłuchałam audiobooka w interpretacji Krzysztofa Gosztyły. Jeśli nie kupiłabym audiobooka dla Mroza, który potrafi przykuć uwagę i zapewnić sporą dawkę sensacji, to dla lektora. Pełna akcji fabuła i głos Gosztyły to kilkanaście godzin rozrywki, podczas której akcja pędzi na łeb na szyję, jak w amerykańskim filmie! Nie mogłabym oczekiwać lepszego połączenia!

Ekspozycja [Remigiusz Mróz]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

Ekspozycja

Remigiusz Mróz
Długość: 14 godzin 12 minut
Autor: Remigiusz Mróz
Czyta: Krzysztof Gosztyła
Kategoria: Kryminał polski
Wydawca: Wydawnictwo Filia
Z cyklu: Trylogia z komisarzem Forstem
Typ: Audiobook - pełny

11 komentarzy:

  1. Ja też!!!!!! Gosztyła czyta niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aksamitny głos...
      DLa Pana Gosztyły skuszę się na audiobook Mroza. Czy następne tomy też będzie czytał?

      Usuń
    2. Tak, czyta wszystkie trzy tomy o Wiktorze Forście :) Cudownie! :)

      Usuń
    3. Super :)
      Więc skończę słuchać Wallandery i biorę się za Mroza.

      Usuń
  2. Muszę w tym roku ruszyć jakąś książkę Mroza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mus, Magda Saska, to mus :) Nie wiem jakie masz preferencje, ale mnie się ogromnie podobał tandem Chyłka i Zordon, czyli trylogia, która zaczyna się od Kasacji.

      Usuń
    2. Jak mus, Magda Saska, to mus :) Nie wiem jakie masz preferencje, ale mnie się ogromnie podobał tandem Chyłka i Zordon, czyli trylogia, która zaczyna się od Kasacji.

      Usuń
  3. Puściłam sobie właśnie fragment tego audiobooka, bardzo krótki, ale lektor jest rewelacyjny!
    Nie mam jeszcze nic tego autora, ale zamierzam wreszcie to zmienić.
    Pod choinkę dostałam kartę upominkową z Matrasa, a to będzie właśnie moim prezentem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ach! Zazdroszczę! Słucham właśnie trzeciej części, bo druga kończy się tak, że jak bym trzeciej nie miała, żeby od razu odpalić, to bym się włamała w nocy do księgarni :)

      Usuń
  4. Ja stałam się fanką Pana Remigiusz Mroza a serię z Joanną Chyłką w roli głównej dosłownie połknęłam.
    Ekspozycja też już za mną i musze przyznać że komisarz Forst zdobył moja sympatię.
    Zapraszam
    http://epilog-zaczytana-joana.blogspot.com/2016/12/ekspozycja-remigiusz-mroz.html

    OdpowiedzUsuń