wtorek, 26 lipca 2016

Jak smakuje piekło?

"Ziółko" na kraterze
Nissyros na Morzu Egejskim jest malutką wyspą. Kiedy Zeus walczył z gigantem, z pomocą przyszedł mu Posejdon. Nabił na trójząb kawałek wyspy Kos i cisną nim w giganta. Od tego czasu gigant tkwi przywalony skałami i co jakiś czas usiłuje się wydostać.  Dlatego na Nissyros jest czynny wulkan - to mityczny stwór stara się uwolnić spod skały.


Zeszliśmy pokrytym białym popiołem zboczem na dno krateru. Wulkan jest czynny,  aczkolwiek od dawna nie było erupcji. Oprócz żaru lejacego się z nieba, pod nogami mieliśmy gorące dno, kilkadziesiąt stopni Celsjusza. Poczułam,  że stoję u wrót piekieł.


Fumarole to siarkowe wykwity, które tworzą się w miejscu, gdzie spomiędzy skał wydostają się wulkaniczne gazy. Śmierdzą siarką,  a konkretnie tlenkami siarki, jak legnicka huta miedzi. Kto był w Legnicy, ten wie o czym mowa ;)


Kiedy wdrapywaliśmy się z powrotem na brzeg krateru oblizałam usta. Poczułam kwaśny smak.


W łazience przy barze umyłam twarz i wypłukałam usta. Bar wyglądał jak "Restauracja na końcu wszechświata". Jeśli czytaliście książki Douglasa Adamsa,  to wiecie o czym mówię.

"Piekło" ma kwaśny smak, śmierdzi siarką, a dookoła rozpościera się księżycowy krajobraz. Krater Stefanos wygląda jak ogromna patelnia postawiona na wolnym ogniu, na dodatek pod goracym, greckim niebem. Właśnie taki:

Krater Stefanos 

Według Dantego, piekło ma dziewięć kręgów.  Wolałam tego nie sprawdzać ;)

8 komentarzy:

  1. Kto wie, może faktycznie tak smakuje piekło? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie chcę tego sprawdzać :D

      Usuń
  2. Świetna wycieczka! Super zdjęcia :)
    Ja dziś rozpoczynam swoją podróż i uśmiechnęłam się czytając zdanie o Dante, bo jest ona "w tych kierunkach" :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W "tych kierunkach"? Mam nadzieję, że nie chodzi o piekło, wybrukowane dobrymi chęciami, a rejon Europy :)

      Usuń
    2. Nie, nie piekło, aczkolwiek piekielnie gorąco :) Włochy :)

      Usuń
    3. Naładuj akumulatory, przyda się energia na jesień i zimę :)

      Usuń
  3. Cóż za relacja! W różnych miejscach już byłam, ale do wulkanu nie dotarłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to polecam! Ponoć "gdzie diabeł nie może, tam kobietę pośle" ;)

      Usuń