środa, 11 maja 2016

Ogród księżycowy - Agnieszka Krawczyk

Sabina Południewska, którą poznaliśmy w drugim tomie cyklu: Magiczne miejsce [opinia nt. I tomu: TUTAJ oraz ponownej lektury, w nowym wydaniu TUTAJ], jest także główną bohaterką "Ogrodu księżycowego". Trwają przygotowania do ślubu Sabiny i Krzysztofa, nadchodzi wiosna, hotel "Pod Graalem i Różą" oraz wytwórnia kosmetyków pracują pełną parą. W Idzie pojawia się Kalina Olczak, zakłada sklep ogrodniczy, a także proponuje usługi z zakresu projektowania ogrodów. Dla Sabiny zakłada ogród, który jest piękny nie tylko za dnia, ale przede wszystkim w nocy.
Mila Mossakowska wpadła na pomysł zorganizowania w pensjonacie warsztatów pisarskich, które poprowadzi Sabina. 
W Idzie pojawia się także dość kontrowersyjna osóbka, malarka Lola. To nie jest przypadek, że Lola właśnie teraz przybyła do Idy. Lola ma jeden cel - chce pokrzyżować plany Sabiny i Krzysztofa. Co kieruje osobą, której nie da się zwyczajnie tolerować, a co dopiero lubić i dlaczego zieje tak wielką nienawiścią do świata? Czy uda jej się przeprowadzić swój zamiar? 
Kto chce się tego dowiedzieć, niech wybierze się do Idy, do ogrodu księżycowego Sabiny i prześledzi losy bohaterów. 
Nie brakuje tu pięknych plenerów, herbatek w ogrodzie, ślicznych sukien, pojawia się niezwykle sympatyczny, tajemniczy włóczęga, kolumbijski reżyser praz nieprzewidywalna Carmen, ze swoimi językowymi lapsusami.
Oj, dzieje się mnóstwo! 
Bohaterowie prowadzą dialogi cytując literaturę, a język, jakim napisana jest powieść, jest staranny i piękny  - to znaki rozpoznawcze książek Agnieszki Krawczyk. 
Co prawda autorka hołduje określaniu bohaterów raz mianem Lola, raz Malarka lub raz Sabina, albo Pisarka, jakby powtarzanie imienia było błędem (stosowanie imienia wydaje mi się naturalne i nic nie szkodzi, że jest powtarzane), a przemiana Loli, podobnie jak Sabiny w tomie "Dolina mgieł i róż"[opinia: TUTAJ], mało przekonująca,  niemniej cały, wykreowany przez Agnieszkę Krawczyk świat Idy jest tak sympatyczny, że z przyjemnością do niego powracam. 

To jest bardzo dobrze napisana literatura dla kobiet, a ponadto - nasza rodzima!
Polecam Paniom do popołudniowej kawy!

Ogród księżycowy [Agnieszka Krawczyk]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE


Ogród księżycowy
Cykl: Magiczne miejsce (tom 3)
Wydawnictwo: Filia
data wydania 8 kwietnia 2015
ISBN 9788379884476
liczba stron 506

11 komentarzy:

  1. Mnie osobiście nie przeszkadza zamienianie imion na inne określenia tych osób (czy to w tej czy w innych książkach różnych autorów). Przemiany w dobrych ludzi też się zdarzają, wyidealizowany świat to powinien być znakiem niektórych choćby książek, bo po je czytamy, żeby było inaczej niż w życiu... No, to skoro mankamentów brak :D to mogę się pod tym podpisać :)
    A tak na serio to styl Krawczyk, świat przez nią wykreowany i ciekawa fabuła pełna odniesień do pasji bohaterów to jest to co uwielbiam! I serdecznie polecam tą serię!
    Zresztą sama maczałaś w tym palce :D Jestem Ci za to ogromnie wdzięczna (i Aine też)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie uwielbiam książki tego typu :) Trochę musiałam pomarudzić, żeby się nie wydawało, że jestem bezkrytyczna, albo coś :)

      Usuń
    2. Osz Ty... ja tam czasem bywam bezkrytyczna... albo maleńkie potknięcia po prostu zapominam myśląc o całości magii :)

      Zgłosiłaś się już? weekend jest :P
      http://czytelnicza-dusza.blogspot.com/2016/05/wielki-urodzinowy-konkurs-4-lata-bloga.html

      Usuń
  2. Proza autorki jest dla mnie zawsze wyborną ucztą literacką. Muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że działa antydepresyjnie :) I brak skutków ubocznych :)

      Usuń
  3. Nic nie czytałam jeszcze tej autorki, ale cały czas nadrabiam rodzimą literaturę, więc i na tę pisarkę (mam nadzieję) przyjdzie czas.
    Zapraszam do siebie na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Och! Miałam zły adres mailowy Twojego bloga :( Ale jeszcze jest czas :)
      Konkursik u Ciebie jest bardzo smakowity :) Idę wymyślać pytania :)))

      Usuń
    2. Niestety nie jest zbyt popularny, ale przez to zwiększa się szansa na wygraną :)

      Usuń
    3. W weekend postaram się znaleźć czas. Ostatnio biegam jak chomik w karuzeli :)

      Usuń
  4. A ja póki co znam tę autorkę w odsłonie kryminalnej (Noc zimowego przesilenia) i też mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam tylko kryminalne opowiadania Agnieszki Krawczyk. Chętnie sięgnę po "Noc zimowego przesilenia" :) Natomiast tę serię bardzo polecam, jeśli lubisz kobiecą literaturę :)

      Usuń