niedziela, 3 kwietnia 2016

Nowe Myśli czyli gazeta dla ludzi z głową



Siedzicie sobie spokojnie przed komputerami, a tymczasem w sieci ruszył z impetem nowy portal kulturalny Nowe Myśli [LINK]. Strona wita nas ascetyczną, wysmakowaną grafiką, aby forma nie przeszkadzała w delektowaniu się treścią.  Kiedy najeżdżam myszką na czarno-białe zdjęcie, ono nagle ożywa kolorami. Klik ...i jestem w innym świecie.
*
W zakładce Czytam portal wita nas poezją. Zostajemy poczęstowani wierszami Ewy Olejarz, finalistki wielu prestiżowych, ogólnopolskich konkursów poetyckich oraz Joanny Oxyvii Jankowskiej, publikującej swoje wiersze w czasopismach literackich oraz książkach - zbiorach wierszy. Jest i recenzja najnowszej książki poetki, Kai Kowalewskiej pt. "Play listy" oraz trochę prozy - opowiadania Przemka Morawskiego i Jana Maszczyszyna

 *
Widzę prezentuje nam artykuł na temat anime ze wzruszającą grafiką autora, ukrywającego się pod nickiem Vip.   
 *
Słyszę prezentuje nam postać Michała Sołtana wraz z opisem aktualnej trasy koncertowej muzyka. Autor wydanych dwóch płyt, w 2011 i 2014 roku, pracuje nad trzecią. Na stronie jest film z najnowszym singlem Michała Sołtana. Wygooglałam go dla Was na kanale You Tube autora. Posłuchajcie, jak klimatyczna jest ta muzyka:


*
Myślę ujęło moje serce artykułem o Bohumilu Hrabalu, Bitniku znad Wełtawy, który opierając się na bogatej bibliografii napisała Anna Maślanka.

*
„Nowe Myśli” to jednak spojrzenie świeże, spojrzenie na kulturę z perspektywy zarówno młodego twórcy, jak i współczesnego odbiorcy. „Nowe Myśli” to miejsce dla ludzi z szerokimi horyzontami, z otwartym umysłem, talentem, zapałem i pasją. W skrócie – dla ludzi z głową. Dla tych i o tych, którzy tworzą niebanalnie, myślą nieschematycznie, odkrywają, poszukują, dociekają. (...) Powołując do życia Scenę Kultury Niemasowej, stawiamy sobie za cel nie tylko poszukiwanie i odkrywanie młodych duchem myślicieli, pisarzy czy twórców, pragniemy także mieć swój udział w popularyzacji i wspieraniu ich aktywności.  - napisał w zakładce Czuję redaktor naczelny portalu oraz projektant logo, które nawiązuje do rzeźby Augusta Rodina, Mariusz Słoniewicz. Ten tekst, manifest członków redakcji, będący misją i drogowskazem dla autorów tworzących stronę, znajdziemy również w zakładce O NAS.

*
Lubię, a także Konkursy informują nas patronacie medialnym strony Nowe Myśli nad konkursem  na opowiadanie pt. Nikomu się nie śniło. Organizatorem konkursu jest Eksperymentalny Projekt Literacki Wykup Słowo

 *
Bądźcie na bieżąco. Poznawajcie Nowe Myśli!

 

16 komentarzy:

  1. Zachęcona zajrzałam :) Ciekawa jestem, czy to sprawa na poważnie, czy jeszcze akcja primaaprilisowa. Tak można myśleć sądząc po dacie - wszystkie teksty datowane 1 kwietnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla żartu kupić domenę i włożyć tyle pracy? Nie, to na serio :)

      Usuń
    2. Proszę śledzić stronę w od poniedziałku.

      Usuń
    3. W internecie już mnie nic nie dziwi.
      Ale jednak miałam nadzieję, że to tylko zbieg okoliczności; według mnie trochę niefortunnie wybrana data startowa (może budzić takie skojarzenia)

      Usuń
    4. Też prawda :) W internecie bywa wszystko :)))

      Usuń
    5. Iluminacka kicha środowiskowa, jestem - bo oddaję się światkowi, czytam - wyłącznie fragmentarycznie, to jak okrajać biblię :) a są tacy co i to czynią, widzę - hehehehe Very Indoktrynated Persons, żal serce porywa, słyszę - czy aby na pewno? Myślę - hmmmm niewybredne będzie to jak opowiem kiedy ratowałem w mieście Łodzi zapijaczonego śmierdzącego człowieka, który spadł z ławki wprost na głowę i ją naturalnie prawami fizyki rozbił, po zabezpieczeniu ran - stwierdziłem - to głowa, wzywam pomoc, usłyszałem - nie, powinieneś udać się do lekarza, za tobą jest przychodnia - usłyszałem NIE, czy on myślał - TAK, czy ja żałuję - NIE, ale światek literatek tylko się pieści, ale nie myśli, tak jak nie myślał tłum patrzący na mnie jak ratuję "lumpa" (to w ich mniemaniu), więc czuję - to tutaj jest nie na miejscu (Andrzej Strąk musi odejść). Pozostało Lubię, o tym się nie wypowiadam ...

      Usuń
    6. Niechże Pan będzie mężczyzną! Pisanie z profilu, który nie jest udostępniony to jak pokrzykiwanie zza węgła. I zauważam tu jakieś potyczki z łódzkich podwórek, wątki ratownictwa medycznego i znieczulicy wśród przechodniów. A o co Panu tak naprawdę chodzi?

      Usuń
  2. Pierwszy raz słyszę. Zaraz zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Już zajrzałam i myślę, że na tym jednym razie się nie skończy :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny głos.....
    A na portalu nadal wszystko z pierwszego kwietnia.....
    Sam portal interesująco wygląda....zachęcająco....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest opowiadanie z datą 4 kwietnia :)

      Usuń
    2. Czyli start się udał.....będę zaglądać...

      Usuń
  5. Nie zaskoczę Cię... że mnie namówiłaś :D

    OdpowiedzUsuń