poniedziałek, 19 stycznia 2015

Tajemnice genealogii

Joannę Podlaską poznaliśmy w książce "Młyn nad Czarnym Potokiem", gdzie główną bohaterką była Marta. W tomie "Wspomnienia w kolorze sepii" Anna Szepielak poprowadziła fabułę dwutorowo, podobnie jak w "Dworku pod lipami". Tym razem jednak, osoby, które żyły kilkadziesiąt lat temu nie są bohaterom obce, lecz są to ich przodkowie. Jednocześnie, na planie współczesnym, główna bohaterka Joanna buduje drzewo genealogiczne rodziny, aby sprezentować je swojemu chrześniakowi. 
Kiedy Joanna poszukuje informacji o przodkach, jednocześnie zmagając się z codziennością, autorka przeplata nam losy Joanny opowieścią o życiu owych poszukiwanych antenatów.

Podczas gdy Joanna dochodzi do siebie po życiowym zawodzie, nie ma stałej pracy i martwi się o starszą siostrę, w wątku sięgającym 1903 roku córka kucharki zachodzi w ciążę, a ojcem dziecka jest dziedzic. Dziewczyna zostaje szybko wydana za mąż, aby zatuszować sprawę. Śledzimy losy jej rodziny w czasie obu wojen oraz repatriacji. W jaki sposób losy tej rodziny oraz Joanny splatają się ze sobą, nie zdradzę. Powiem tylko, że zakończenie jest otwarte i ciąg dalszy nastąpi.

Wspomnienia w kolorze sepii [Anna J. Szepielak]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE

 

Wspomnienia w kolorze sepii
Wydawnictwo Nasza Księgarnia
data wydania 10 września 2014
ISDN 9788310125521
liczba stron 448

Ocena 3/6
5/2015        
                                                            
WYZWANIA
        

 



KLUCZNIKI na styczeń 2015
2. Niewspółcześnie

8 komentarzy:

  1. Tylko 3/6? Liczyłam, że lepiej ocenisz książkę... I co ja biedny miś mam zrobić? Chyba tylko przeczytać i się ustosunkować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Misiu" Drogi ledwo przebrnęłam. Ale może Tobie bardziej podejdzie. Zabrakło mi tempa, pazura i podsycania emocji. Ciekawa jestem Twojej opinii. Co czytelnik, to inne oko, serce i upodobania. Pozdrawiam ♡

      Usuń
  2. Mam tę książkę, więc na pewno ją przeczytam. Może mi bardziej się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Awiolu, oczywiście, że może tak być. To kwestia gustu i nastroju :)

      Usuń
  3. Muszę się przyznać, że nie znam autorki ani jej dorobku. Jednak nie zachęciłaś mnie zbytnio aby ją poznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, bardzo polecam Ci "Dworek pod Lipami" tej autorki. Cudna książka!

      Usuń
  4. Nie znam tej autorki, ale jej książki widziałam w bibliotece, może się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Melanio, zacznij od "Dworku pod Lipami". Według mnie jest najlepszy!

    OdpowiedzUsuń