poniedziałek, 29 września 2014

W gościnie u hrabiny von Reden w Bukowcu

W niedzielę 28.09.2014 roku, dzień po 180 rocznicy śmierci Elizy Radziwiłł, w pałacu w Bukowcu odbyło się spotkanie z Dagmar von Gersdorff, autorką książki „Na całym świecie tylko Ona. Zakazana miłość księżniczki Elizy Radziwiłł i Wilhelma Pruskiego”.

Recenzja:



Dagmar von Gersdorff, autorka książki oraz Sandra Nejranowska w roli Elizy.




Fragmenty książki w wersji niemieckiej czytała Autorka, w wersji polskiej Sandra Nejranowska z wydawnictwa Ad Rem , gdzie można zakupić publikację.

Książkę można było także kupić podczas spotkania.






 Po prawej stronie Edward von Reden, jeden z żyjących potomków rodu z Bukowca.



 Eliza Radziwiłł i Wilhelm Pruski, bohaterowie książki.



Tort, którym zostali poczęstowani wszyscy goście (Wasz wysłannik także)



                                                                                             
Wydawca książki, pani Regina Chrześcijańska oraz autorka - Dagmar von Gersdorff z mężem.

 

 Wasz wysłannik pilnie słucha (w kabinie, dwoje tłumaczy przekładało wypowiedzi z języka niemieckiego na polski i odwrotnie) oraz zadaje Autorce pytania.


Pokrzepiony tortem Wasz wysłannik  uwiecznia wnętrze pałacu. 
A jest on pięknie odrestaurowany!







 
 
Niestety co dobre, szybko się kończy, a na pamiątkę spotkania mam pięknie wydany egzemplarz książki, w twardej, złotej okładce i obwolucie, z dedykacją od Autorki.





14 komentarzy:

  1. Jeszcze nie widziałam wydarzenia literackiego w tak pięknej oprawie... Żałuję, bardzo żałuję, że nie miałam możliwości uczestniczyć...Ale dzięki Twojej relacji, wyobrażam sobie atmosferę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka dotyczy pary książęcej, jeden z bohaterów został później cesarzem. Nie wypadało uczynić inaczej. Na spotkaniu obecni byli żyjący obecnie potomkowie arystokracji z tamtych czasów, którzy zamieszkiwali Dolinę Pałaców i Ogrodów, m.in. Edward von Reden, jeden z potomków rodu z pałacu w Bukowcu. Niektórzy odkupili rodzinne posiadłości i mieszkają tutaj, po sąsiedzku.

      Usuń
    2. Widziałam też na zdjęciach, wśród gości - pisarkę Małgorzatę Lutowską, której książki podziwiam... Teraz podwójnie żałuję...

      Usuń
    3. Niestety szybko musiała wracać do Zgorzelca i sama nie zamieniłam z Nią kilku słów, nie zapytałam o to, o co zapytać planowałam. Tylko się przywitałyśmy. Bardzo mi szkoda, ale cóż...
      Patrzyłam z zazdrością, że pani Lutowska nie potrzebuje żadnych słuchawek i śmieje się zanim tłumacz przełoży słowa Autorki :)

      Usuń
  2. Widzę po zdjęciach, że to musiało być wspaniałe spotkanie. Na takim jeszcze nie byłam. Swojska atmosfera i taka piękna oprawa. Cudo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także byłam po raz pierwszy, na tak eleganckim spotkaniu autorskim!

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. O tak! Wszystkie pałace w Dolinie Pałaców i Ogrodów takie były, ale nie każdy doczekał się odrestaurowania.

      Usuń
  4. Jestem zachwycona całą relacją, zdjęcia pokazują, że było to prawdziwe WYDARZENIE! Książka elegancko, by nie powiedzieć wytwornie wydana, ale moją uwagę, poza pięknymi wnętrzami pałacu, zwrócił także apetyczny i bardzo oryginalny tort! Oj, zazdroszczę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to było WYDARZENIE! A tort bardzo smaczny, nie tylko ładny :)

      Usuń
  5. Aaa... wystawę poświęconą hrabinie von Reden oglądałam w tym roku na Uniwersytecie Wrocławskim.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba wystawa objazdowa. Niewykluczone, że zorganizowała ją fundacja, która zajmuje się odrestaurowaniem Bukowca. Opiekunem merytorycznym zapewne był dr Arkadiusz Kuzio-Podrucki.

      Usuń
  6. Jak widać ze zdjęć organizacja spotkania stała na bardzo wysokim poziomie! Ależ tort! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci, że pierwszy raz w życiu byłam na TAKIEJ promocji książki. Po prostu szyk królewski, godny koronowanych głów, o których jest książka :)

      Usuń