wtorek, 17 czerwca 2014

Perskie oczko Pilipiuka

2586 kroków

Autor:



wydawnictwo Fabryka Słów


data wydania 25 października 2013


ISBN 9788375749298


liczba stron  528
 
"2586 kroków" to zbiór opowiadań o bardzo nierównym poziomie. Poza tym opowiadania prezentują różne odmiany fantastyki i nie wszystkie były dla mnie interesujące, np. ukierunkowane politycznie czy o wampirach.
Niektóre z opowiadań były dla mnie po prostu nudne i zmuszałam się, aby przeczytać je do końca.
Oczywiście nie można odmówić autorowi kilku ciekawych pomysłów, które równoważą słabsze teksty.
Te "mocne" i, w mojej opinii, zasługujące na uwagę to dwa opowiadania o Pawle Skórzewskim. To są właśnie według mnie, te dwa asy, zwane perskim oczkiem. Jest to tytułowe opowiadanie "2586 kroków" - czemu akurat tyle? Proszę zsumować cyfry ;) i "Wieczorne dzwony". Oba teksty dotyczą walki z bardzo szczególną chorobą.
Interesujące dla mnie było także opowiadanie "Samolot do dalekiego kraju". W normalnym świecie, chłopak, który pracuje w sklepie z pamiątkami na lotnisku, ociera się o magię lub świat alternatywny.
Pozostałe opowiadania wydały mi się słabe. 

2586 kroków [Andrzej Pilipiuk]  - KLIKAJ I CZYTAJ ONLINE
Recenzja bierze udział w wyzwaniu czytelniczym


Oba kluczniki:
1. Autor jest mężczyzną
2. Wydana w 2013 roku
 
 
Europa da się lubić 
 
 

6 komentarzy:

  1. Czasami zbiory opowiadań są bardzo nierówne. Szkoda, że i w tym przypadku tak jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego sugeruję odwiedziny w bibliotece :) W sumie nie każdemu podoba się to samo. Opowiadania, które dla mnie były nudnawe mają swoich fanów.

      Usuń
  2. Opowiadanie o wampirach raczej również mi się nie spodoba, ale inne...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na wszelki wypadek można skorzystać w biblioteki :)

      Usuń
  3. Generalnie nie przepadam za opowiadaniami, więc chyba tym razem podziękuję :)

    OdpowiedzUsuń